Pages Menu
 Vanzări 0374.109.855
    Suport  0374.109.859
Categories Menu

Instructiuni marca temporala

Registrul electronic operativ de evidenta a marcilor temporale

Registrul electronic operativ de evidenta a marcilor temporale este disponibil gratuit oricarei entitati. Acest serviciu este capabil sa valideze raspunsuri TSA Response emise de serverul de marcare temporala.

Servicul este disponibil gratuit si fara autentificare la acest link: http://tsa.alfasign.ro/TSAServer/Verify.aspx

Date Server marcare temporala

Adresa serverului de marcare temporala: http://tsa.alfasign.ro/TSAServer/get.aspx

Serverul solicita autentificare: DA 

Policy OID: 1.3.6.1.4.1.36915.4.2023.1.1

Algoritmi hash suportiati: SHA1/SHA256/SHA512. TSA Response va folosi acelasi algoritm de hash cu cel din TSA Request

Solicitarea de marcare temporala

Solicitarea unei marci temporale se face prin folosirea unui software-client de marcare temporala, de catre un utilizator care are acces la serviciul de marca temporala al furnizorului.

Inainte de prima accesare a serviciului:

1) solicitantul obtine accesul la serviciul de marca temporala prin contactarea furnizorului de servicii (prin incheierea unui contract de furnizare de servicii);

2) solicitantul obtine si instaleaza echipamentele hardware si software necesare (calculator, sistem de operare etc.), si accesul la Internet printr-un furnizor de astfel de servicii;

3) solicitantul obtine si instaleaza software-ul client de marca temporala pe calculatorul sau;

4) solicitantul configureaza software-ul client cu:

  • datele de acces la autoritatea de marca temporala
  • parametrii impliciti de compunere a marcii temporale:
    • i. algoritmul de hash folosit
    • ii. includerea nonce-ului
    • iii. politica sub care se doreste emiterea marcii temporale
    • iv. indicator de includere in raspuns a certificatului autoritatii

Solicitarea propriu-zisa va urmari urmatorii pasi:

1) solicitantul alege in cadrul aplicatiei-client documentul pe care doreste aplicarea marcii temporale;

2) daca aplicatia-client permite, solicitantul va alege/modifica parametrii impliciti de compunere a cererii de marca temporala;

3) solicitantul verifica daca parametrii cererii sunt cei doriti, apoi comanda din aplicatia-client trimiterea cererii la furnizor prin Internet.

Pasii anteriori (alegerea parametrilor si trimiterea solicitarii) pot fi executati si automat, in cadrul procesului simultan de semnare si marcare temporala a unui document folosind aplicatia-client PDF Trust Signer oferita de AlfaTrust Certification S.A.

Raspunsul la solicitarea de marcare temporala

Prelucrarea solicitarii la furnizor urmeaza pasii:

1) furnizorul de servicii de marca temporala receptioneaza solicitarea de marcare temporala de la client;

2) furnizorul verifica:

  • dreptul clientului de acces la serviciu
  • corectitudinea structurii de date din care este formata solicitarea de marca temporala
  • acceptabilitatea parametrilor solicitarii (algoritmul hash, politica, extensii)
  • precizia timpului propriu

3) daca solicitarea a indeplinit toate conditiile pentru acceptabilitate, sistemul informatic executa urmatoarele:

  • genereaza marca temporala
  • o stocheaza in registrul propriu
  • consemneaza evenimentul (cu detaliile relevante) in cadrul jurnalelor proprii
  • genereaza raspunsul de marca temporala
  • trimite solicitantului raspunsul generat

4) daca solicitarea nu a indeplinit toate conditiile pentru acceptabilitate, sistemul informatic executa urmatoarele:

  • consemneaza evenimentul (cu detaliile relevante) in cadrul jurnalelor proprii
  • genereaza un raspuns de eroare
  • trimite solicitantului raspunsul generat

Autoritatea genereaza raspunsul de marca temporala conform structurii TimeStampResponse definita in RFC 3161.

Continutul raspunsului:

  • statutul PKI (PKIStatus, RFC 3161): arata daca solicitarea a fost acceptata sau nu, si optional motivele pentru care nu a fost acceptata solicitarea
  • marca temporala propriu-zisa (TimeStampToken-ul descris la capitolul anterior): daca este cazul (solicitarea a fost acceptata)

Raspunsul de marca temporala este impachetat intr-un mesaj HTTP a carui structura este deasemenea descrisa in RFC 3161.

Mesajul astfel format constituie raspunsul la solicitarea de marcare temporala, raspuns care este trimis solicitantului prin aceeasi modalitate de transport prin care a fost primit (conexiune internet).

Aplicatia software client pentru serviciile de marcare temporala

Adaugarea marcii temporale in fisiere PDF

Pentru adaugarea unei marci temporale in documente PDF semnate electronic veti avea nevoie de programul PDF Trust Signer disponibil aici.

De asemenea, veti avea nevoie si de un certificat digital calificat emis de Alfa Trust Certification.

Pentru obtinerea unui certificat digital calificat, click aici.

Serverul demonstrativ de marcare temporala este accesibil la acest link: http://ca.alfasign.ro/tsa/request.aspx

Pentru accesarea acestui serviciu nu este necesara autentificare.

PDF Trust Signer si marcarea temporala

instructiuni PDF Trust Signer

  • Pentru a semna electronic si a marca temporal un document PDF instalati si rulati programul PDF Trust Signer.
  • Selectati fisierul PDF si asigurati-va ca aveti un certificat calificat emis de Alfa Trust Certification
  • La optiunile privind marcarea temporala, includeti in sectunea “Server” link-ul: http://ca.alfasign.ro/tsa/request.aspx (este necesara o conexiune la internet).
  • Apasati butonul “Semneaza”, alegeti certificatul ce va fi utilizat la semnare, si apasati butonul “Semneaza electronic”.
  • Daca aveti un certificat digital valid si daca aveti o conexiune la internet, va aparea mesajul “Documentul a fost semnat cu succes”.
  • Pentru verificarea documentului marcat temporal, deschideti documentul cu Adobe Reader si in campul asociat semnaturii vor aparea informatiile legate de marca temporala.

 

AlfaStamp

AlfaStamp